آنچه که یک♥مادر♥باید بداند....

برای فرزندتان نام "تک" انتخاب نکنید ♣

1394/6/11 12:27
112 بازدید
اشتراک گذاری

بر اساس اعلام نظر روانشناسان افرادی که نام آنها در جامعه تک است، دچار مشکلات روحی می‌شوند.

 

حسین نظری با بیان اینکه نام خوب زیربنای شخصیت هر فرد است، گفت: افراد با داشتن نام خوب و به ویژه انتساب نامشان به نام بزرگان دین و شخصیت‌ها قطعا در اجتماع شخصیت ویژه‌ای برای خود قائل خواهند بود.

 

نظری اظهار کرد: با توجه به تاثیری که نام خوب در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد، همواره یکی از سفارشات مورد تاکید بزرگان دین، عرفان و اخلاق انتخاب نام نیک برای فرزندان بوده است.

 

نظری افزود: از همین رو والدین باید در انتخاب نام برای فرزندان خود نهایت دقت را داشته و توجه داشته باشند نامی انتخاب کنند که فرزند آنها در دوران بزرگسالی بتواند به داشتن نام خود افتخار کند.

 

وی اظهار کرد: والدین باید به یاد داشته باشند که فرزند آنها تا ابد کودک نمی‌ماند و زمانی که بزرگ شود ممکن است یکی از شخصیت‌های حقوقی، فرهنگی، علمی و دینی و عرفانی جامعه شود و قطعا نام او باید متناسب با شخصیت وی باشد، زیرا در غیر اینصورت موجب تحقیر و سرشکستگی او خواهد شد.

 

معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه در خصوص انتخاب نام‌های تک و بدون داشتن موارد مشابه نیز هشدار داد و اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر روانشناسان افرادی که نام آنها در جامعه تک است دچار مشکلات روحی می‌شوند، زیرا احساس می‌کنند با بقیه فرق دارند و به همین علت توصیه می‌شود والدین به دنبال انتخاب نام‌های تک برای فرزندانشان نباشند.

 

نظری با بیان اینکه تاکنون 220 هزار اسم در سازمان ثبت احوال تعیین تکلیف شده، گفت: والدین می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال به این اسامی دسترسی داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: همچنین در سایت مذکور 50 نام منتخب در 10 سال گذشته نیز مشخص شده که این امر کمک بسیاری به انتخاب والدین خواهد کرد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)